Главная / Абавсем ;-) / Ce trebuie să știi despre aditivi pentru regenerare a DPF (Filtru de Particule) ?
Ce trebuie să știi despre aditivi pentru regenerare a DPF (Filtru de Particule) ?

Ce trebuie să știi despre aditivi pentru regenerare a DPF (Filtru de Particule) ?

Oricine conduce o mașină diesel  modernă, furgonetă, camion, știu ce este un filtru de particule. Și sunt șanse, că ați suferit din urma lui. Filtru de particule DPF este o parte a vehiculului tău, care capturează particulele carburantului diesel și funingine de la gazele de eșapament și le elimină. De asemenea, DPF se menține curat datorita procesului de regenerare.

Ce trebuie să știi despre aditivi pentru regenerare a DPF (Filtru de Particule) ?

În teorie, DPF (Filtru de Particule) poate să funcționeze la nesfârșit datorita posibilității de regenerare, cunoscută ca regenerarea spontană.

Pentru acest scop , regenerarea DPF (Filtru de Particule) are nevoie de temperaturi înalte (peste 600ºC) pentru a înlătura eficient  funinginea și particulele. Ca consecință, vehiculul tău poate ajunge la aceste condiții doar pe șosele, autostrăzi și drumuri de țară ocazionale, unde mașina ajunge la viteze înalte.

Totuși, realitatea este diferită: ambuteiaje și călătorii scurte în oraș reduc eficiența acestui proces de curățare.

Lumea reală impune o cale diferită de utilizare a mașinii, decât cea pe care au avut în gând inginerii, când au proiectat DPF (Filtru de Particule). Faptul că automobile deseori se exploatează la distanțe scurte, și sistemul de emisie nu se încălzește suficient, este ceea ce cauzează apariția semnalului de avertizare îngrijorător a DPF (Filtru de Particule).

Se aprinde semnalul de avertizare la DPF: ce trebuie să fac?

Primul tău impuls poate fi dorința de a merge direct la auto servis. Chiar dace este întotdeauna recomandat, mai înainte de toate, pune-ți următoarele întrebări:

  • Conduci mai ales la distanțe scurte?
  • Conduci mai ales cu viteze scăzute?
  • Este prima dată, când se aprinde semnalul de avertizare DPF (Filtru de Particule)?
  • Mașina tare are un kilometraj mic? 

Dacă trei sau mai multe sunt adevărate, atunci ar trebui să poți să-ți rezolvi problema fără necesitatea unui mecanic. Așadar, totul de ce ai nevoie este un aditiv bun pentru a efectua regenerarea corespunzătoare a DPF (Filtru de Particule).

DPF warning light, indicating the need of a DPF cleaning

Regenerarea sporită a DPF (Filtru de Particule) fortificată prin utilizarea aditivilor

Cea mai ușoară cale de a obține o regenerare mai bună și mai rapidă este utilizarea unui catalizator amestecat cu combustibil. O denumire potrivită pentru aceste tipuri de catalizatori este Fuel Borne Catalyst (FBC) — Catalizator Purtat în Fluxul de Combustibil. Acești catalizatori conțin una din următoarele:

  • Metal: Un aditiv al combustibilului pe bază de oxid de metal, care rezistă combustiei din motor și intră în sistemul de eșapament.
  • Compus organometalic sau săruri organice: Combustia activează acești compuși și produce oxizi de metal/sulfați în gazul de eșapament.

Aproape toți FBC-uri sunt pe bază de metal, cel mai frecvent fiind ferocenul (oxidul de fier), cerium (oxid de ceriu) și platină (catalizatorul lui Adam).

Cel mai mare avantaj al catalizatorului este că ei ard funinginea la temperaturi mult mai joase, dar fiecare catalizator are proprii beneficii și proprietăți.

Pare că ferocen este cel mai comun (și cel mai ieftin) element din piața de aditivi de curățare a DPF (Filtru de Particule).

Totuși, oxidul de ceriu poate accelera procesul circa de două ori mai intensiv, decât o face oxidul de fier. Aceasta rezultă într-o curățare mai rapidă și mai adâncă.

De asemenea, oxidul de ceriu produce mai puțină cenușă și produce o reacție mai sigură pentru restul mașinii.

Cerium in 3D. Source: Wikipedia

Aditivii Xenum pentru regenerarea DPF (Filtru de Particule)

După  observarea diferenței dintre cei mai frecvenți compuși, vă veți întreba pe care  îl folosim  în aditivii noștri de curățarea a DPF (Filtru de Particule) la Xenum. Dar, iată un indiciu: NexGen TM.

Ce trebuie să știi despre aditivi pentru regenerare a DPF (Filtru de Particule) ?

Oxid de Ceriul în NEXGEN TM

Xenum a elaborat o tehnologie foarte deosebită de aditivi pentru diesel, numită NEXGEN TM. Aditivii noastre pentru combustibil cu tehnologia NEXGEN TM sunt bazate pe nano-particule ale oxidului de ceriu, un bine cunoscut catalizator de oxidare, care îmbunătățește combustia în motoarele diesel.

Particulele oxidului de ceriu în NEXGEN TM au o mărime de 10 nanometri, în acest fel au o suprafață extinsă care îl face să fie catalizator cu eficiența remarcabilă; chiar și concentrații joase de NEXGEN TM oferă puterea de oxidare și performanță maximă.

Avantaje

Efectul catalitic al aditivilor cu tehnologia NEXGEN TM oferă avantaje excepționale în motoarele moderne diesel; combustibilul arde într-un mod mai efectiv și mai complet. Chiar și particulele de funingine (combustibil nears) sunt oxidate și transformate în energie.

O combustie mai bună și eficiența motorului mai înaltă rezultă previzibil în emisie mai puțin dăunătoare:

  • Dioxid de carbon (CO2): este legat direct de consumul combustibilului — fiecare 1kg al combustibilului economisit reduce emisia CO2 la circa 3 kg.
  • Particule: se atestă o reducere până la 18% !
  • Hidrocarbură (HC): se atestă o reducere emisiei până la 13%
  • Monoxid de carbon (CO):  se atestă o reducere până la 6%

NEXGEN TM reduce și face să dispară depunerile de carbon deja existente. La fel, previne acumularea ulterioară a depunerilor adiționale de carbon, mai ales, în locurile de acumulare: Diesel Particulate Filter DPF (Filtru de Particule), dar și pe chiulasă și capul pistonului și pe geometria turbinei (VNT).

Concentrații mai înalte de NEXGEN TM sunt folosite pentru a curăța în întregime DPF (Filtru de Particule)  și geometria turbinei. Renumitul nostru IN & OUT Cleaner demonstrează o eficiență excepțională în această chestiune.

Tehnologia NEXGEN TM este folosita în urmatoarele produse Xenum:

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показанОбязательные для заполнения поля помечены *

*