Главная / Абавсем ;-) / Uleiuri pentru mașini cu parcurs mare

Uleiuri pentru mașini cu parcurs mare

Să folosiți oare uleiul specific mașinilor cu kilometraj mare pentru automobilul Dvstră ?

Uleiuri pentru mașini cu parcurs mare

Plimbați-vă prin secția de uleiuri a magazinelor tipice de părțile și consumabile auto, și Vă veți confrunta cu un perete de lubrifianți, la propriu.

Uleiuri pentru mașini cu parcurs mare

Zeci de branduri luptă pentru atenția și banii tăi, cu nenumărate diverse tipuri și formulări. Unele promit motoare, care lucrează mai curat, altele se laudă cu consumul scăzut al carburanților și majoritatea promite performanța și protejarea sporită a motorului.

Cauzând mai multe confuzii, există uleiuri «convenționale» și «complet sintetice» (full synthetic), plus amestecuri din două; sunt uleiuri fabricate special pentru motoare diesel și unele pentru anumite mărci de automobile. Altele prezintă conținutul metalelor, inclusiv molibdenul, zincul și chiar titanul. Totul este destul de confuz …

Dar mai există și uleiuri din categoria mai necunoscută automobiliștilor din Republica Moldova, care deocamdată pare să fie foarte folositoare pentru majoritatea lor — este vorba despre

Uleiuri specifice, pentru motoarele mașinilor cu parcurs mare — High Mileage Motor Oils.

Așa cum reiese din denumirea de mai sus, acestea sunt uleiuri destinate special mașinilor mai vechi, cu parcurs mare — bănuesc că și tu ești posesorul automobilului «matur» și uleiul High Mileage poate prezinta un interes special pentru tine.

Nu ești sigur, dacă ai nevoie de uleiul «High Mileage« pentru automobilul tău?

Nu ești singur. Dacă ai căuta pe Internet “uleiuri pentru motoare cu parcurs mare”  ai găsi 66 milioane de rezultate. Probabil ai vedea publicități, opțiuni de tarif, câteva zeci de branduri cunoscute din care să alegi și mii de postări pe forum.

Problema constă în aceea, că acolo ar fi foarte puțină informație la ceea, ce face uleiul  “specific pentru parcurs mare”, când să fie folosit și care sunt diferențele dintre diverse brănduri și opțiuni. Scopul acestui articol este de a răspunde la cât mai multe întrebări, în ceea ce privește  “uleiuri specifice mașinilor cu parcurs mare” – High Mileage Motor Oils.

Există diferențe distincte comparativ cu uleiurile obișnuite.

Diferențe între uleiuri High Mileage și uleiuri convenționale

Pentru că majoritatea ansamblelor de aditivi par similare, poate fi dificil să închipuim diferența reală dintre multe uleiuri de motor. Chiar și cu uleiurile High Mileage, specifice parcursului mare – conținutul nu pare să difere mult.

Mai mult ca sigur, deosebirea principală este concentrația aditivilor. Formulele uleiurilor de motor sunt considerate secrete comerciale, așa că este practic imposibil de obținut cantitatea și valorile aditivilor specifici. Datele tipice ale fișelor de securitate identifică numai un spectru de procentaj ale aditivilor — nu toți aditivii pot apărea în listă, în cazul în care sunt inerți, și nici denumiri exacte, dar numai «clasa chimică».

Dar nu este unica diferență dintre ele și lubrifianți convenționali.

Plastifianți — o denumire științifică pentru substanțele care se conțin in elastomeri (materiale elastice), din care sunt făcute diverse etanșări auto — peste un timp sunt extrași și eliminați din elastomeri cu chimicalele uleiurilor obișnuite.

Ca rezultat, etanșările se întăresc, crapă si se contractă, ce duce la sigilarea scăzută și respectiv la scurgeri de ulei interni și externi.

Uleiul XENUM NIPPON RUNNER – uleiul «High Mileage», formulat special pentru motoarele mașinilor cu parcurs mare, conține componente speciale de ameliorare, care tind să reacționeze cu elastomeri înlocuind ceea ce a fost pierdut în timp și mărindu-și abilitățile garniturilor de sigilare. Gândiți-vă la acele chimicale ca la un balsam pentru mâini: dacă mâinile vă sunt uscate și pielea crăpată, puteți să le revigorați cu o loțiune, care readuce flexibilitatea.

Există mulți compuși chimice, care pot fi folosite pentru întinerirea etanșărilor — XENUM NIPPON RUNNER folosește doar cele mai avansate și efective. E de menționat, că amelioratorii garniturii ajută ca garniturile să devină mai flexibile și pot să cauzeze ca ele să se mai umfle puțin, un alt lucru care ajută să oprească scurgerea.

Este foarte bine pentru motoare cu parcurs mare, cu toate că formula unică a lubrifiantului conține mai mult, decât doar amelioratori ai garniturii. 

XENUM NIPPON RUNNER, de exemplu, conține o cantitate avansată de agenți de dispersare și detergenți, care ajută la distrugerea oricărui nămol și păstrează lucrurile curate și protejate, la fel ca și aditivi anti-uzură.

Când părțile mișcătoare iese din parametri, cum ar fi interiorul  motorului cu parcurs mare, există o șansă sporită pentru uzură metal-pe-metal, ce este un lucru foarte rău — aditivii anti-uzură formează stratul de sacrificiu dintre suprafețe metalice, stopând frecțiunea dăunătoare.

Ce pot să facă uleiurile High Mileage automobilului tău ?

În linii generale, uleiul pentru vehicule cu parcurs mare, probabil, costă mai mult decât un lubrifiant comparabil standard, dar dacă mașina ta «a văzut multe drumuri», beneficiile merită cheltuieli suplimentare.

Ca exemplu, amelioratorii garniturii menționați anterior, pot fi în extrem de efectivi: de obicei, după două schimbări ale uleiului, scurgerea dispare.

De pildă, dacă simeringul supapei motorului s-a deteriorat, amelioratorii din lubrifiant pot ajuta să reducă scurgerile prin aceste părți, dar nu este totul.

XENUM NIPPON RUNNER formulat pe baza sintetica speciala, are valoarea  scăzută de evaporare (volatilitate), ceea ce înseamnă, că este puțin probabil să ardă în cilindrii motorului: este un lucru destul de evident pe care proprietarii îl pot vedea după schimbarea uleiului — mai puțin fum iese din țeava de eșapament.

Dar nu e necesar să conduci o rablă pentru a trece la acest fel de lubrifiant: este foarte bun pentru vehicule cu parcurs mare, atunci când performanța vehiculului degradează, dar poate fi folosit, de asemenea, și în mașini nou-nouțe.  Compușii adăugați de detergenți și anti-uzură sunt la fel de utili atât pentru vehiculul direct de la uzină, cum și pentru cel cu peste 100 000 km pe odometru.

MERITĂ CHELTUILEI SUPLIMENTARE ?

Fiind întrebați direct, dacă uleiul XENUM NIPPON RUNNER, specific parcursului mare,  își merită costul suplimentar, spunem: “Desigur — este pentru beneficiul motorului” : indiferent de când treceți la el, Vă va ajuta ca grupul motopropulsor al mașinii sau camionului să funcționeze în condiții optime, cât mai mult timp.

Când se folosește uleiul «High Mileage» ?

Dacă aveți un vehicul cu kilometraj mare, care doriți să fie bine menținut, și încercați să reduceți uzura motorului cu așteptările realistice, atunci uleiul de motor XENUM NIPPON RUNNER poate fi alegerea potrivită. Dar să nu credeți, că uleiul de tip High Mileage va fi un “ glonț de argint” pentru uzura mecanică a motorului. 

Ce se consideră Parcurs Mare ?

Uleiurile specifice pentru mașini cu parcurs mare (High Mileage) sunt concepute pentru a ajuta vehicule cu kilometraj peste 120 000 km.

Nu există instrucțiuni definitive despre ceea trebuie să fie considerat parcurs mare. Cu tehnologia accesibilă în prezent, vehicule de drum standarde pot să reziste 400 000 sau chiar 600 000 km.

Adeseori se înțelege, că milele făcute pe autostradă uzează motorul mai puțin, decât milele din oraș și studiile o confirmă. Milele autostradei au mai puține opriri și porniri. Motorul poate să ajungă la o temperatură constantă și să lucreze la eficiența maximă pentru o perioadă mai lungă de timp.

Conducerea prin oraș este contrar opusă. Așadar, un motor cu 100 000 km poate fi la fel de uzat precum un alt motor cu 200 000 km. Totul depinde de cum a fost condus și întreținut vehiculul.

Până la urmă, decizia când trebuie să treceți Vă aparține, dar trebuie să învățați să luați cea mai bună decizie.

Unii oameni pot să considere să treacă  la uleiul specific parcursului mare la 300 000 km, pe când alții doresc să treacă la uleiul High Mileage la 60 000 km. Pentru un conducător mediu, totul ce este mai sus de 120 000 km poate fi, cu siguranță, considerat un vehicul cu parcurs mare.

Se potrivește uleiul sintetic motorului cu parcurs mare ?

Deoarece XENUM NIPPON RUNNER este un ulei sintetic, mulți întreabă dacă se poate folosi in motoarele automobilelor vechi.

Vorbind în general — este în siguranță să folosești ulei sintetic în motorul unui vehicul mai vechi. Probabil nu este un lucru pe care l-ai citit online, și există un motiv…

A fost cândva adevărat, că ulei sintetic nu este bun pentru motoarele vechi. Pe când este corect pentru careva vehicule anume, în realitate este valabil doar pentru acelea, care, în mod esențial, sunt clasificate ca mașini clasice, sau mașini produse până în 1990. Motivul este, că acele vehicule mai vechi pur și simplu nu au fost construite cu toleranțe motoarelor moderne. Ca rezultat, tot noroiul și murdăria care ar putea să ajute să țină garniturile închise, poate fi curățat cu ulei sintetic.

Dar pentru toate mașinile contemporane (toate dupa anul 1990, inclusiv și 2021), cu siguranța Vă spunem : DA — Xenum Nippon Runner este alegera potrivită pentru automobilul Dvstră !

Să folosiți oare uleiul specific mașinilor cu kilometraj mare pentru automobilul Dvstră ? Plimbați-vă prin secția de uleiuri a magazinelor tipice de părțile și consumabile auto, și Vă veți confrunta cu un perete de lubrifianți, la propriu. Zeci de branduri luptă pentru atenția și banii tăi, cu nenumărate diverse tipuri și formulări. Unele promit motoare, care lucrează mai curat, altele se laudă cu consumul scăzut al carburanților și majoritatea promite performanța și protejarea sporită a motorului. Cauzând mai multe confuzii, există uleiuri "convenționale" și "complet sintetice" (full synthetic), plus amestecuri din două; sunt uleiuri fabricate special pentru motoare diesel și…

Обзор

Рейтинг пользователей Будьте первым !

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показанОбязательные для заполнения поля помечены *

*